ponedeljek, 26. junij 2006

Kreativnost v korporacijah

Kreativnost, agilnost, prilagodljivost in podobne lastnosti malih podjetij naj bi bile za največja podjetja praktično nedosegljive. Kljub temu se v večini najuspešnejših korporacij trudijo to spremeniti. V Googlu za to skrbi Marissa Mayer - po mnenju mnogih izredno pomemben dejavnik Googlovega uspeha. Njen recept:

Ideje prihajajo iz povsod: Google pričakuje inovativnost tudi v računovodskem oddelku (upajmo, da to ne bo pripeljalo do drugega Enrona/Worldcoma itd., saj se izraz "kreativno računovodstvo" uporablja za stvari, ki lahko pripeljejo do raznoraznih balonov, ti pa pod pritiskom radi počijo).

Deli vse, kar lahko deliš:
Vsaka ideja, vsak projekt, vsak deadline je s pomočjo intraneta dosegljiv vsakemu zaposlenemu.

Pri zaposlovanju ima potencial prednost pred izkušnjami: Njihovi zaposlitveni oglasi so v bistvu zapletene matematične uganke oz. matematični lov na zaklad, da gre za Google se ponavadi izkaže šele na koncu.

Dovoljenje za uresničevanje sanj:
vsak zaposleni pri Googlu lahko 20% svojega časa (en dan v tednu) porabi za lastne projekte - polovica novih storitev prihaja iz teh 20%.

Inovacije, ne takojšna popolnost: Novi projekti so hitro zunaj, vendar vedno v "beta" (testnih) verzijah, šele po daljših "beta" obdobjih je na vrsti široko dostopna storitev.

Uporabljaj merljive podatke:
Marissa pri prezentacijah noče slišati stavka: "Meni osebno se zdi..." Raje sliši: "Podatki o temintem kažejo, da ljudem manjka..." Razlog je (pomoje) večja možnost uspeha projekta.

Kreativnost rabi omejitve: Daj ljudem vizijo, pravila, kako priti tja in časovne roke. V to sem absolutno prepričan. Kar koli sem v življenju počel brez rokov, je izpadlo velika tema.

Poskrbi za uporabnost in uporabnike, ne za denar - ta bo prišel sam: Roko na srce, vse večje internetne zgodbe v zadnjem času so narejene po tem kopitu. YouTube je dobil ogromno denarja od skladov tvegane kapitala - kako služi denar? Zaenkrat samo z enim oglasom - dvomim, da pokrije kak pomembnejši strošek. Skype - prometa 60 mio EUR, prodan za 2,4 mrd EUR - logika? Uporabniki - pri obeh.

Ne sesuvaj projektov - združuj jih: Vsaj koščki oz. delčki projektov so uporabni v kombinaciji z drugimi.

Nekaj že mora biti na tem.

Original

Več o Marissi Mayer

Ni komentarjev: